×
Önerim var
Türkiye Kaynakçası - kaynakca.hacettepe.edu.tr
Ana Sayfa
Kaynakça Nedir?
S.S.S
İletişim
×
Mesajınız başarıyla kaydedilmiştir.
Gönder
Üye Ol
ÜYE GİRİŞİ
Facebook ile giriş
Beni Hatırla
Üye Ol
|
Parolamı Unuttum
Doğrulama e-postası gelmedi
10 Temmuz 22:57
Şeyda Şerife Gül
XVIII. Yüzyılın İkinci Yarısında Osmanlı Devletinde Müsadere Süreci (Nazırzade Mehmed Ağa Örneği)
adlı eseri düzenledi.
10 Temmuz 22:57
Şeyda Şerife Gül
XVIII. Yüzyılın İkinci Yarısında Osmanlı Devletinde Müsadere Süreci (Nazırzade Mehmed Ağa örneği).
adlı eseri ekledi.
10 Temmuz 07:48
Sıddık Yıldız
OSMANLI SEFÂRETNÂMELERİNDE BATI ALGISI (XVIII. Yüzyılın Başından XIX. Yüzyılın İlk Çeyreğine)
adlı eseri ekledi.
10 Temmuz 07:47
Anna Frij
Kitabu’l-Buldan (Ülkeler Kitabı)
adlı esere bir yorum yaptı:
"Ben bir girişimciyim ve yeni iş fikirleri..."
10 Temmuz 07:46
Fatma Ula
Osmanlı'da Ulaşım / Kara- Deniz- Demiryolu
adlı eseri düzenledi.
10 Temmuz 07:44
İbrahim Akdağ
54 Numaralı Mühimme Defteri’nin Transkripsiyon ve Değerlendirilmesi (1-154)
adlı eseri düzenledi.
09 Temmuz 10:37
Onur Ak
Kıbrıs Seferi Günlüğü ve Osmanlı Donanmasının Sefer Güzergâhı
adlı eseri beğendi.
09 Temmuz 00:45
Selman Çağlar Sarıgül
Kavalalı Mehmet Ali Paşa’nın Anadolu Harekâtı ve Konya Muharebesi
adlı eseri beğendi.
01 Temmuz 04:57
Gülcem Yıldırım
Gülcem Yıldırım
adlı kişiyi ekledi.
01 Temmuz 00:34
Şeyda Şerife Gül
Öldürülen Hacı-oğlu Pazarı ayanı Sarıklıoğlu ile adamlarının muhallefatı ve tasfiyesi
adlı eseri ekledi.
30 Haziran 23:48
Şeyda Şerife Gül
Making sense of müsadere practice, state confiscation of elite wealth, in the Ottoman Empire, circa 1453–1839
adlı eseri ekledi.
28 Haziran 15:56
Ramazan Acun
Women’s Images and Fashıon as Represented in The Early Republıcan Turkısh Press: 1923-1940
adlı eseri düzenledi.
28 Haziran 15:55
Ramazan Acun
Women’s Images and Fashıon as Represented in The Early Republıcan Turkısh Press: 1923-1940
adlı eseri düzenledi.
28 Haziran 15:55
Ramazan Acun
Women’s Images and Fashıon as Represented in The Early Republıcan Turkısh Press: 1923-1940
adlı eseri düzenledi.
28 Haziran 15:54
Ramazan Acun
Women’s Images and Fashıon as Represented in The Early Republıcan Turkısh Press: 1923-1940
adlı eseri düzenledi.
28 Haziran 15:51
Ramazan Acun
Women’s Images and Fashıon as Represented in The Early Republıcan Turkısh Press: 1923-1940
adlı eseri düzenledi.
28 Haziran 13:29
Kıfaıat Abbasova
Geçmişte Gelecek Var Diyenler
adlı topluluğa bir mesaj yazdı:
"Kıfaıat Abbasova N22225620 Yüksek Lisans ..."
28 Haziran 13:16
Kıfaıat Abbasova
Geçmişte Gelecek Var Diyenler
adlı topluluğa bir mesaj yazdı:
"Kıfaıat Abbasova N22225620 Yüksek Lisans ..."
28 Haziran 11:41
Onur Ak
Osmanlı Klasik Çağında Savaş
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:40
Onur Ak
Osmanlı İmparatorluğu'nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi (1300-1600)
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:40
Onur Ak
Kanuni Sultan Süleyman Devri
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:40
Onur Ak
XVI. Asırda Manisa Kazası
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:39
Onur Ak
XVI. Asrın İkinci Yarısında İstanbul ve Sarayın İaşesi İçin Batı Anadolu'dan Yapılan Sevkiyat
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:38
Onur Ak
16. yüzyılda Balat Kazası (Tahrir Defterlerine Göre)
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:36
Onur Ak
Osmanlı Devleti'nde Ateşli Silahlar
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:36
Onur Ak
Osmanlı İmparatorluğu'nda Ateşli Silahların Yayılışı
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:36
Onur Ak
Osmanlı Denizciliğinin İlk Devirleri
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:35
Onur Ak
Kara Levendleri
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:35
Onur Ak
Osmanlı Tarihinde Levendler
adlı eseri beğendi.
28 Haziran 11:34
Onur Ak
Osmanlılar ve Deniz
adlı eseri beğendi.
Ernest
Ernest
RENAN
RENAN
Paylaş
Ernest RENAN (28 şubat 1823-12 Ekim 1892) Bröton asıllı olan Joseph Ernest Renan, din konusuna ağırlık veren bir ailede yetişti ve papaz olmaya yöneldi. Paris'teki Saint-Sulpice Semineri'ne girerek, burada felsefe, dinbilim, ibrani dili üstüne çalışmalar yaptı.
Ernest RENAN (28 şubat 1823-12 Ekim 1892) Bröton asıllı olan Joseph Ernest Renan, din konusuna ağırlık veren bir ailede yetişti ve papaz olmaya yöneldi. Paris'teki Saint-Sulpice Semineri'ne girerek, burada felsefe, dinbilim, ibrani dili üstüne çalışmalar yaptı.
İstatistikler
Yorumlar
Aldığı Atıflar
Eserleri
Özgeçmiş
Ernest RENAN (28 şubat 1823-12 Ekim 1892)
Bröton asıllı olan Joseph Ernest Renan, din konusuna ağırlık veren bir ailede yetişti ve papaz olmaya yöneldi. Paris'teki Saint-Sulpice Semineri'ne girerek, burada felsefe, dinbilim, ibrani dili üstüne çalışmalar yaptı. İnancında kuşkular belirince Saint-Sulpice'den ayrıldı. Kızkardeşi Henriette'in desteğiyle, çalışmalarını sürdüren Renan felsefe "agregasyon"u sınavını birincilikle kazandı (1848). Akılcı din inancının bilimsel ilerlemedeki etkisini konu alan ilk yapıtı A venir de la Science 'ı (Bilimin Geleceği) 1848'de yazmış olmasına karşın bu kitap ancak 1890'da yayımlanabildi. 1856'da Enstitü'ye girdi ve aynı yıl ressam Henry Scheffer'in kızı Cornelie Scheffer'le evlendi. Daha sonra,değişik görevler üstlenerek gittiği Lübnan'da arkeoloji kazıları yaptı ve kutsal yerleri ziyaret etti. Fransa'ya dönüşünde, College de France'da ibranice kürsüsünün başına profesör olarak atandı; ilk dersinde İsa'dan "eşsiz bir adam olarak söz etmesi olaylara yol açtı,dersleri ertelendi, sonra da kaldırıldı.
1863'te görece olarak muhafazakâr bir tavır aldığı ve yeniden akılcı bir düşünce biçimi oluşturma denemesi olan Vie de jesus (İsa'nın Yaşamı) adlı yapıtı yayımlandı. Söz konusu yapıt, Renan'ın temel yapıtı olan sekiz ciltlik Histoire des origines du christianisme 'in (Hıristiyanlığın Kökenleri¬nin Tarihi, 1863-1881) ilk cildidir. Renan, söz konusu yapıtı ilerki yıllarda Histoire du peuple d'İsrael (İsrail Halkının Tarihi, 1887-1893) ile bütünlemiştir. 1870 savaşından ve bu savaşta Fransa'nın yenik düşmesinden derinden etkilenen Renan,ülkesine toparlanma olanaklarını önermek amacıyla La reforme intellectuelle etmorale'ı (Düşünsel ve Ahlaki Reform, 1871) yazdı. Bir felsefeci olarak düşüncelerini Dialogues philosophiques (Felsefi Diya¬loglar, 1876) ve Drames philosophiques (Felsefi Dramlar) adlı yapıtlarında belirtti. Ayrıca 1863'teSouvenirs d'enfance et de jeunessei (Çocukluk ve Gençlik Anıları) yayımladı. III. Cumhuriyet döneminde yeniden ibranice kürsüsündeki görevine dönen ve College de France'm yöneticisi olan Renan, Fransız Akademisi üyeliğine seçildi (1878).12 ekim 1892'de Fransa'da öldü.
Renan'ın tarihçi olarak dinsel sorunlar karşısındaki konumu gerçeğin arayışı içindeki akılcı bir düşünce biçiminde ortaya çıkar. Düşünce ve yapıtları günümüzde geçerliliğini yitirmiş olan Renan'ın tarihsel belge çalışması, sağlam ve güvenilir nitelik taşır ama yazar bu çalışmasında çoğunlukla geçmişi yeniden canlandırmak için hayalgücüne başvurmuştur. Felsefe düşüncesi amatörlükle suçlanmış ve şiddetle yerilmiştir. Bununla birlikte, Anatole France, Maurice Barres, Paul Bourget.RomainRolland,Charles Maurras ve sonraki kuşak Fransız yazarları üstünde etkili olmuştur-Renan'ın öbür yapıtları arasında da şunlar sayılabilir: Averroes et Averroisme (İbni Rüşt ve İbni Rüştçülük 1852); Etudes d'histoire religieuse (Dinsel Tarih İncelemeleri, 1857); De l'origine du langage (Dilin Kökeni Üs¬tüne, 1858); Histoiregenerale et systeme compare des langues semitiques (Sami Dillerinin Genel Tarihi ve Karşılaştırmalı Sistemi, 1885).
Ernest RENAN (28 şubat 1823-12 Ekim 1892) Bröton asıllı olan Joseph Ernest Renan, din konusuna ağırlık veren bir ailede yetişti ve papaz olmaya yöneldi. Paris'teki Saint-Sulpice Semineri'ne girerek, burada felsefe, dinbilim, ibrani dili üstüne çalışmalar yaptı. İnancında kuşkular belirince Saint-Sulpice'den ayrıldı. Kızkardeşi Henriette'in desteğiyle, çalışmalarını sürdüren Renan felsefe "agregasyon"u sınavını birincilikle kazandı (1848). Akılcı din inancının bilimsel ilerlemedeki etkisini konu alan ilk yapıtı A venir de la Science 'ı (Bilimin Geleceği) 1848'de yazmış olmasına karşın bu kitap ancak 1890'da yayımlanabildi. 1856'da Enstitü'ye girdi ve aynı yıl ressam Henry Scheffer'in kızı Cornelie Scheffer'le evlendi. Daha sonra,değişik görevler üstlenerek gittiği Lübnan'da arkeoloji kazıları yaptı ve kutsal yerleri ziyaret etti. Fransa'ya dönüşünde, College de France'da ibranice kürsüsünün başına profesör olarak atandı; ilk dersinde İsa'dan "eşsiz bir adam olarak söz etmesi olaylara yol açtı,dersleri ertelendi, sonra da kaldırıldı. 1863'te görece olarak muhafazakâr bir tavır aldığı ve yeniden akılcı bir düşünce biçimi oluşturma denemesi olan Vie de jesus (İsa'nın Yaşamı) adlı yapıtı yayımlandı. Söz konusu yapıt, Renan'ın temel yapıtı olan sekiz ciltlik Histoire des origines du christianisme 'in (Hıristiyanlığın Kökenleri¬nin Tarihi, 1863-1881) ilk cildidir. Renan, söz konusu yapıtı ilerki yıllarda Histoire du peuple d'İsrael (İsrail Halkının Tarihi, 1887-1893) ile bütünlemiştir. 1870 savaşından ve bu savaşta Fransa'nın yenik düşmesinden derinden etkilenen Renan,ülkesine toparlanma olanaklarını önermek amacıyla La reforme intellectuelle etmorale'ı (Düşünsel ve Ahlaki Reform, 1871) yazdı. Bir felsefeci olarak düşüncelerini Dialogues philosophiques (Felsefi Diya¬loglar, 1876) ve Drames philosophiques (Felsefi Dramlar) adlı yapıtlarında belirtti. Ayrıca 1863'teSouvenirs d'enfance et de jeunessei (Çocukluk ve Gençlik Anıları) yayımladı. III. Cumhuriyet döneminde yeniden ibranice kürsüsündeki görevine dönen ve College de France'm yöneticisi olan Renan, Fransız Akademisi üyeliğine seçildi (1878).12 ekim 1892'de Fransa'da öldü. Renan'ın tarihçi olarak dinsel sorunlar karşısındaki konumu gerçeğin arayışı içindeki akılcı bir düşünce biçiminde ortaya çıkar. Düşünce ve yapıtları günümüzde geçerliliğini yitirmiş olan Renan'ın tarihsel belge çalışması, sağlam ve güvenilir nitelik taşır ama yazar bu çalışmasında çoğunlukla geçmişi yeniden canlandırmak için hayalgücüne başvurmuştur. Felsefe düşüncesi amatörlükle suçlanmış ve şiddetle yerilmiştir. Bununla birlikte, Anatole France, Maurice Barres, Paul Bourget.RomainRolland,Charles Maurras ve sonraki kuşak Fransız yazarları üstünde etkili olmuştur-Renan'ın öbür yapıtları arasında da şunlar sayılabilir: Averroes et Averroisme (İbni Rüşt ve İbni Rüştçülük 1852); Etudes d'histoire religieuse (Dinsel Tarih İncelemeleri, 1857); De l'origine du langage (Dilin Kökeni Üs¬tüne, 1858); Histoiregenerale et systeme compare des langues semitiques (Sami Dillerinin Genel Tarihi ve Karşılaştırmalı Sistemi, 1885).
Web adresi henüz eklenmemiş. Eklemek için düzenle simgesine tıklayınız.
Güncelleyen: kaynakca.info
Gönder
Daha fazla yorum getir
Eserler yükleniyor...
İsmail Kara
“Hem Batılılaşalım Hem de Müslüman Kalalım”
Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce - 1: Tanzimat ve Meşrutiyetin Birikimi.
Makale
Türkçe
Tarih
Osmanlı
19. yy
Bu Makale
248
kez
görüntülendi.
Temuçin Faik ERTAN
,
Orhan ÖRS
“Milliyetçiliğin Müphemliği: Milliyetçilik Nedir ?”
Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi.
Makale
Türkçe
Tarih
Siyaset
Bu Makale
37
kez
görüntülendi.
Temuçin Faik ERTAN
,
Orhan ÖRS
“Milliyetçiliğin Müphemliği: Milliyetçilik Nedir ?”
Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi.
Makale
Türkçe
Tarih
Siyaset
Bu Makale
37
kez
görüntülendi.
Yücel BULUT
Oryantalizmin Kısa Tarihi
İstanbul, 2004, Küre Yayınları.
Kitap
Türkçe
Bu Kitap
11
kez
görüntülendi.
William Mitchell RAMSAY
,
Gertrude Lowthian Bell
The Thousand and One Churches
London, 1909, Hodder And Stoughton.
Kitap
İngilizce
Sanat Tarihi
Avrupa
Anadolu
Bu Kitap
8
kez
görüntülendi.
Neşe TOZKOPARAN
9. YY Sonunda Sivas'ta Amerikan Protestan Misyoner Faaliyetleri
Ankara , 2014, DOKTORA.
Tez
Türkçe
Bu Tez
8
kez
görüntülendi.
×
Değişiklikler