×
Önerim var
Türkiye Kaynakçası - kaynakca.hacettepe.edu.tr
Ana Sayfa
Kaynakça Nedir?
S.S.S
İletişim
×
Mesajınız başarıyla kaydedilmiştir.
Gönder
Üye Ol
ÜYE GİRİŞİ
Facebook ile giriş
Beni Hatırla
Üye Ol
|
Parolamı Unuttum
Doğrulama e-postası gelmedi
20 Mart 12:32
Sefer Can
Bozon
adlı topluluğa bir mesaj yazdı:
"Ders: Bilim Tarihi Öğrenci: Sefer Can Kör..."
20 Mart 12:32
Deniz Göçmen
Bozon
adlı topluluğa bir mesaj yazdı:
"Ders:Bilim Tarihi Öğrenci:Deniz Göçmen Ö..."
19 Mart 13:14
Burak Sezgin
Bozon
adlı topluluğa katıldı.
19 Mart 12:44
Sefer Can
Bozon
adlı topluluğa katıldı.
19 Mart 12:44
Murat Şereflioğlu
Bozon
adlı topluluğa katıldı.
19 Mart 12:44
Bilal Altay
Bozon
adlı topluluğa katıldı.
19 Mart 12:44
Deniz Göçmen
Bozon
adlı topluluğa katıldı.
17 Mart 23:37
Furkan Saydık
Divan-ı Hümayun Kapıcılar Kethüdalığı (XVI. ve XVII. yüzyıllar)
adlı eseri beğendi.
17 Mart 23:37
Furkan Saydık
Furkan Saydık
adlı kişiyi beğendi.
16 Mart 16:21
Haluk Ölçekçi
15 Temmuz Öncesi FETÖ Medyasında Psikolojik Savaş Gazeteciliği
adlı eseri ekledi.
16 Mart 14:22
Haluk Ölçekçi
Gazi Türkiyat
adlı eseri ekledi.
16 Mart 14:22
Yağız Fatih Nazlıer
Gazi Türkiyat
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 14:22
Yağız Fatih Nazlıer
Gazi Türkiyat
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 14:21
Yağız Fatih Nazlıer
Gazi Türkiyat
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 14:21
Yağız Fatih Nazlıer
Gazi Türkiyat
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 14:21
Yağız Fatih Nazlıer
Gazi Türkiyat
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 12:56
Haluk Ölçekçi
Azerbaycan Milli Uyanışı ve Basın Tarihi
adlı eseri ekledi.
16 Mart 12:56
Yağız Fatih Nazlıer
Azerbaycan Milli Uyanışı ve Basın Tarihi
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 12:55
Mintan
Aydın Vilâyet Sâlnâmelerinin Işığında Kiraz
adlı eseri ekledi.
16 Mart 12:54
Furkan Saydık
Divan-ı Hümayun Kapıcılar Kethüdalığı (XVI. ve XVII. yüzyıllar)
adlı eseri ekledi.
16 Mart 12:54
Yağız Fatih Nazlıer
Divan-ı Hümayun Kapıcılar Kethüdalığı (XVI. ve XVII. yüzyıllar)
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 12:53
Yağız Fatih Nazlıer
Divan-ı Hümayun Kapıcılar Kethüdalığı (XVI. ve XVII. yüzyıllar)
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 12:53
Yağız Fatih Nazlıer
Divan-ı Hümayun Kapıcılar Kethüdalığı (XVI. ve XVII. yüzyıllar)
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 12:52
Yağız Fatih Nazlıer
Divan-ı Hümayun Kapıcılar Kethüdalığı (XVI. ve XVII. yüzyıllar)
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 12:51
Mintan
İzmir'de Pamuk Ziraatı
adlı eseri ekledi.
16 Mart 12:51
Yağız Fatih Nazlıer
İzmir'de Pamuk Ziraatı
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 12:50
Haluk Ölçekçi
Büyük Taarruz’un İletişim Stratejisi
adlı eseri ekledi.
16 Mart 12:50
Yağız Fatih Nazlıer
Büyük Taarruz’un İletişim Stratejisi
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 12:50
Yağız Fatih Nazlıer
Büyük Taarruz’un İletişim Stratejisi
adlı eseri düzenledi.
16 Mart 12:49
Yağız Fatih Nazlıer
Büyük Taarruz’un İletişim Stratejisi
adlı eseri düzenledi.
Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat Dergisi
Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat Dergisi
Paylaş
Yorum Yaz
Kaynakçaya Ekle
Soru Çöz
Soru Gönder
İstatistikler
Sorular
Kaynakçalar
Yorumlar
Makaleler
Künye
2019
Cilt 4 Sayı 8
2016
Cilt 3 Sayı 6
Yıl 2019
Cilt 4
Sayı 8
Aziz Cumhur Kocalar
“Niğde'de Tarihi Siluetin ve Kentsel Kimliğin Değişiminin Koruma Bağlamında Analizi”
Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat Dergisi.
Makale
Sosyal Bilimler
Tarih
Sanat Tarihi
Bu Makale
0
kez
görüntülendi.
Dergi
Türkçe
Coğrafya
×
Dilbilim
×
Bilim ve Teknoloji
×
Sosyal Bilimler
×
Antropoloji
×
Tarih
×
Arkeoloji
×
Siyaset
×
Felsefe
×
Edebiyat
×
Eğitim
×
Künye:
Emeği Geçenler:
Ekle
Yayın Yeri:
Yayıncı:
ISSN:
2548-0634
2548-0634
Kısaltma:
(IJIIA)
(IJIIA)
Sınıf:
Yayın Başlangıç Tarihi:
2016
2016
Peryod:
İçerik Dosyası:
Web adresi:
http://www.ijiia.com/
http://www.ijiia.com/
Operatör:
Serdal Kablan
Güncelleyen:
Ramazan Acun
Özet:
Geleneksel kültür teorilerinde, bilim ve sanat çoğunlukla, yapısal ve kuramsal olarak birbirlerinden bağımsız bir şekilde açıklanmaktaysa da, bu iki disiplinin, birbirlerinin doğal yapıları içerisinde önemli ölçüde mevcudiyetleri söz konusudur. Zira eylem süreçleri bakımından güçlü bir etkileşim ortaya koyan bilimsel bilgi ve sanatsal yaratı birbirlerinin temelini oluşturarak doygun ve bütüncül bir sonuç ortaya koymak amacıyla birbirlerini işe koşan iki olgu olarak karşımıza çıkarlar. Bu iki türdeş olgu, “bilginin sanatsal boyutu”, ”sanatın ise bilimsel yönü” bakımından sarmal bir karakter ortaya koymalarının yanı sıra, aynı zamanda, birbirlerinden tam bağımız iki zıt yapısal olgu olarak da tepkimeye girerek, birbirlerini besleyen ve tamamlayan bir yapı sergilerler.
Dolayısıyla JIA JOURNAL (IJIIA) Dergisi bilimin, objektivite ve “doğru” üzerindeki imtiyazlı tahakkümünü sorgulayarak, sanatın yaratıcı, detaycı, gözlemci, ard görüşe sahip, geniş ölçekli değerlendirme ölçütlerinden bağımsız tutulmaması gerektiğine dikkatleri odaklamaktadır. Bu düşünceye paralel olarak dergimiz, aynı zamanda, sanatın da kendi kabukları içerisindeki dünyasını sorgulatarak, yüceltilmiş hassasiyetler ve düşünceler üzerine temellenmiş, kutsal, özerk ve dokunulmaz yapısını sorgulamaktadır. Varılan nokta itibarıyla, “içkin” bir olgu olan “bilim” ile aşkın bir olgu olarak niteleyebileceğimiz sanatın sarmal karakterleri vurgulanarak, bilim ve sanatın yüksek etkileşimli bütüncül yapısını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Geleneksel kültür teorilerinde, bilim ve sanat çoğunlukla, yapısal ve kuramsal olarak birbirlerinden bağımsız bir şekilde açıklanmaktaysa da, bu iki disiplinin, birbirlerinin doğal yapıları içerisinde önemli ölçüde mevcudiyetleri söz konusudur. Zira eylem süreçleri bakımından güçlü bir etkileşim ortaya koyan bilimsel bilgi ve sanatsal yaratı birbirlerinin temelini oluşturarak doygun ve bütüncül bir sonuç ortaya koymak amacıyla birbirlerini işe koşan iki olgu olarak karşımıza çıkarlar. Bu iki türdeş olgu, “bilginin sanatsal boyutu”, ”sanatın ise bilimsel yönü” bakımından sarmal bir karakter ortaya koymalarının yanı sıra, aynı zamanda, birbirlerinden tam bağımız iki zıt yapısal olgu olarak da tepkimeye girerek, birbirlerini besleyen ve tamamlayan bir yapı sergilerler. Dolayısıyla JIA JOURNAL (IJIIA) Dergisi bilimin, objektivite ve “doğru” üzerindeki imtiyazlı tahakkümünü sorgulayarak, sanatın yaratıcı, detaycı, gözlemci, ard görüşe sahip, geniş ölçekli değerlendirme ölçütlerinden bağımsız tutulmaması gerektiğine dikkatleri odaklamaktadır. Bu düşünceye paralel olarak dergimiz, aynı zamanda, sanatın da kendi kabukları içerisindeki dünyasını sorgulatarak, yüceltilmiş hassasiyetler ve düşünceler üzerine temellenmiş, kutsal, özerk ve dokunulmaz yapısını sorgulamaktadır. Varılan nokta itibarıyla, “içkin” bir olgu olan “bilim” ile aşkın bir olgu olarak niteleyebileceğimiz sanatın sarmal karakterleri vurgulanarak, bilim ve sanatın yüksek etkileşimli bütüncül yapısını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Gönder
Daha fazla yorum getir
Aziz Cumhur Kocalar
“Sanat Dergisi”.
1 Eser İçeriyor
Bu kaynakça
0
kez
görüntülendi.
Eser istatistikleri yükleniyor...
×
Değişiklikler
One fine body…